26 Haziran 2017 Pazartesi

Dikkat Online büyücüler internette

Dijital Pazarlamanın Geleceği

Dijital pazarlama ile sosyal medya günümüze ayrılmaz bir ikili haline gelmiş durumda.

29 Nisan 2016 Cuma 19:54
Dijital Pazarlamanın Geleceği

Dijital pazarlama ile sosyal medya günümüze ayrılmaz bir ikili haline gelmiş durumda. Aynı cümle içerisinde sıklıkla kullanıyor olduğumuz bu iki terim artık birbirine o kadar yakın hale geldi ki onları eş anlamlı olarak bile görebiliriz. Önümüzdeki dönemlerde de bu ikilinin sıkı sıkıya birbirine bağlı olacağını söylemek mümkün.

Sosyal medya siteleri ve uygulamalarının akıllı cihazlar üzerinde kullanılabiliyor olması elbette bu ağları son derece kullanışlı hale getirdi. Girdiğimiz adres ve trendler değişecek olsa da sosyal medyanın değişmeyeceğini söyleyebiliriz. Sosyal medyanın kalıcı olması durumu da firmaların dikkatini çeken bir husustur ve dijital pazarlamadan uzak duran firmaların bu durumu bir kez daha gözden geçirmesinde fayda vardır. Web sitelerin arama motorları için SEO çalışması yapmalarının yanı sıra sosyal medyaya ‘da önem vermesi gerekmektedir.

Dijital pazarlamada sosyal, geleneksel ve PR olmak üzere üç temel disiplin yer almaktadır. Önümüzdeki dönemlerde de sosyal pazarlama stratejilerinin merkezdeki yerini alacağına şüphe yoktur. Yani bu durumda firmaların potansiyel alıcılarının sosyal medya üzerinde zaman geçirdiğini düşünmesi onları mutlaka bu hususta harekete geçirmeli ve dijital pazarlamaya yönlendirmelidir.

Sosyal medya, firmaların hem var olan hem de potansiyel müşterileri ile sağlıklı ve iyi ilişkiler kurmasını sağlayan bir platformdur. Firma stratejilerinin de bu yönde planlanıp geliştirilmesi son derece önemli ve hatta hayati bir noktadır. Sonuç olarak teknoloji çağında yaşıyoruz ve insanlar akıllı cep telefonlarını ya da tabletlerini kesinlikle ellerinden bırakmıyor. Genellikle bu cihazlar ile sosyal medya turu yapan kullanıcılar da her zaman firmalar için potansiyel bir alıcı haline geliyor.

Sosyal medya adı üstünde insanların sosyalleşmesini sağlamak amacı ile hizmet verir ve bu hususta insanların etkileşimler sayesinde daha fazla insana ya da sayfaya ulaşması mümkündür. Durum böyle olunca da firmaların sosyal medya üzerinden ulaşabileceği insan sayısının haddi hesabı yoktur demek yanlış olmaz. Üstelik sosyal medya kullanıcıları günden güne artmaktadır ve bu durum firmaların lehine çevirebileceği bir durumdur.

Sosyal medyanın yanı sıra uygulama geliştirme, dijital reklam ajanslarından hizmet alma ve mobil pazarlama gibi hususlar da dijital pazarlama içerisinde büyük rol oynamaktadır. Tüm bu hususlar sayesinde firmaların günden güne çok daha fazla müşteri kazanması ve en önemlisi de insanların dikkatini çekmesi mümkün hale gelmektedir. Yani potansiyel alıcıların sayısı da bu durumda artıyor diyebiliriz.

Teknoloji bu denli gelişmiş haldeyken ve gelişmeye de devam ederken, teknolojinin nimetlerinden faydalanmamak büyük bir kayıp olacaktır. İnsanların son derece kolay bir şekilde ulaşabilecekleri platformlar yaratmak ve bu sayede daha fazla kişi ya da kurumun dikkatini çekmek mümkünken eski moda pazarlama tekniklerine başvurmak sizce ne kadar doğru? Sorunun cevabı oldukça açık ve bu durum da dijital pazarlamanın geleceğinin oldukça açık ve güzel olduğunu gösteriyor. Teknoloji gelişmeye devam ederken dijital pazarlama da elbette yerinde durmuyor. 

    Facebook Yorumları

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    Foto Galeri

    ÖZEL HABER
    Hangi Ülkenin Aracını Kullanıyorsunuz?

    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV