25 Mayıs 2012 Cuma

Fazla mesainin ağır depresyon riskini artırdığı bilimsel olarak kanıtlandı

Günde 11 saatten fazla çalışanların depresyona yakalanma ihtimalinin ikiye katlandığı ortaya çıktı. İngiliz araştırmacılar tarafından 2 bin 123 çalışan arasında gerçekleştirilen uzun süreli araştırmada günde üç ila dört saat arasında...

30 Ocak 2012 Pazartesi 16:18
Fazla mesainin ağır depresyon riskini artırdığı bilimsel olarak kanıtlandı
Günde 11 saatten fazla çalışanların depresyona yakalanma ihtimalinin ikiye katlandığı ortaya çıktı. İngiliz araştırmacılar tarafından 2 bin 123 çalışan arasında gerçekleştirilen uzun süreli araştırmada günde üç ila dört saat arasında fazla mesai yapanların olağan mesai saatleriyle çalışanlara kıyasla çok daha fazla ruhsal rahatsızlığa yakalandığı belirlendi.



Araştırmayı yürüten Londra Üniversitesi uzmanlarından Marianna Virtanen vardıkları sonuçlar hakkında yaptığı değerlendirmede, “İstisnai olarak yapılan fazla mesai çalışan ve toplum açısından karlı olmakla birlikte, rutine dönüşen fazla mesailer ağır depresyona yakalanma riskini katlayarak arttırıyor.” ifadelerini kullandı. Araştırmayı gerçekleştiren uzmanlar fazla mesainin depresyonu neden arttırdığına ilişkin somut bir sonuca varamazken, konuyla ilgili olarak yapılan diğer araştırmalar işe çok fazla vakit ayırmanın çalışanların aileleriyle çatışmalar yaşamasına neden olduğunu, işi unutup rahatlayacak vakit bulamadığını ve stres hormonlarında artış görüldüğünü gösteriyor.



University College London'dan Marianna Virtanen idaresinde Finlandiya'nın başkenti Helsinki'deki İş Sağlığı Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen ve sonuçları PLoS ONE dergisinde yayınlanan araştırmaya bin 626 erkek ve 497 kadın çalışan katıldı. Yaş ortalaması 47 olan çalışanlar 3,8 ila 7,2 yıl süreyle gözlemlendi. Günde 7 ila 8 saat çalışan bin 105 kişiden 38'inde depresyon belirtileri görülürken, 11 ila 12 saat çalışanlarda rakamın altı kat artarak 227'ye yükseldiği görüldü. Araştırmanın başında yapılan ilk muayenelerde çalışanların birçoğunda depresyon belirtileri görülürken, ilerleyen yıllarda çalışanlardan 66'sı (yüzde 3,1) ağur depresyona yakalandı. Bu arada 6 bin çalışan arasında yapılan başka bir araştırma ise günde 3 ila dört saat arasında fazla mesainin koroner damar rahatsızlıklarını yüzde 60 oranında arttırdığına işaret ediyor.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

    YAZARLAR Tümü

    GAZETE MANŞETLERİ

    ANKET Sonuçlar Tümü

    ?Cumhurbaşkanımıza sorulmasını istediğiniz konu ne olmalı ?

    SENDE YAZ

    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    ARŞİV